tisdag 2 april 2013

Mössor, vantar, tröjor och en kastrull med garn

Har funderat på att sticka en mössa hela vintern och på påsklovet fick jag äntligen till det. Första gången jag använde den var förstås den dagen då våren bestämde sig för att smyga på och det blev för hett om öronen med mössa. Mönstret är mosstickning och garnet är Rowans Lima.

Dessa vantar stickade jag på sportlovet i Portugal. Det skulle bli katter men de ser nog mer ut som möss... Mönstret är ur eget huvud och garnen är Cascades yllegarner och finskt yllegarn.

                           Minigarnnystan med mini stickor av tandpetare.


 
Tröjan till vänster är den första tröjan som jag har stickat som blivit färdig, nu redan nästan två år sedan. Som knappar virkade jag små blommor av de färgade garnerna.

 På bilden ser man ryggsidan på tröjan till höger. Jag fick fina peruvianska yllegarner i otroliga färger (pink och grön) från New York och bestämde mig för att göra något alldeles speciellt med dem . Jag gjorde tröjan genom att blanda olika tekniker,  stickat och virkat och använde väldigt tjocka garner. Det bruna och beige är Rowans Chunky Alpaca.
 Mönstern till båda tröjorna är ur eget huvud.


                                  
Hittade en limegrön kastrull på landet och använde den som garnbevarare.

                                        
Ett försök att brodera. Blommorna har jag virkat och fäst på vanten, det gröna har jag broderat, alla garn är Novita.

                           
                    Många projekt är alltid på gång samtidigt hur jag än 
                 försöker göra saker systematiskt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar